Saturday 28 May 2011

Exotic Papaya smoothie


Kalau nak diikutkan saya ni memang bukan peminat buah betik....kalau ada buah betik kat umah ni...biar dia busuk pun tak pe....sebab saya memang tak berapa nak suka...kecuali kalau isi dia kaler yg merah menyala tu...itu pun tak dek la makan byk sgt....tapi sejak cuba buat air smoothie ni...wahhhh!!! tak sangka betapa sedapnya air ni...hehehheh....skang kalau ada betik kat umah memang akan dibuat air dan dijamin seisi rumah akan minum....kenyang pun kenyang.....resepi ni asalnye nama honey papaya smoothie  dari kakfida@myr...kalau nak tengok resepi asal bleh cari kat myr ye....tapi saya dah olah resepi ni tuk menambah kan perisa smoothie ni.....mintak izin ye kak fida saya kongsikan resepi akak yg dah diderhaka kan nih...hhehehhe..k kalau berminat leh tengok resepi kat bawah ni....

Papaya smoothie
Resepi asal : kakfida@myr
Resepi : quinnie@qasehququinnie.blogspot.com

Bahan2

2 cawan betik yg dipotong dadu
3 - 4  sudu besar susu krimer pekat manis
air dari peti sejuk secukupnya
2 - 3 sudu besar perisa sunquick eksotik - perisa buah2 campuran

Cara2

masukkan buah, susu, perisa sunquick eksotik dan air 3/4 blender dan blend hingga buah hancur....cuba rasa air tu skit....kalau dah cukup manis n kepekatan yg di sukai boleh la  tuang dlm gelas dan boleh la diminum sejuk2....kalau rasa terlalu pekat boleh tambah air....or tambah susu lagi kalau kurang manis.....

(nota:: kalau nak letak ais batu pun boleh , tapi saya malas...hehhehe...kalau nak guna susu fresh pun boleh macam dlm resepi asal...lagi sedap sebenarnye....kalau nak tukar ngan susu sejat pun boleh....semua saya dah cuba dan memang sedap....kalau nak guna susu pekat memang elok guna jenis krimer sebab dia lemak2 skit)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...