Friday, 13 January 2012

ROTI BAKAR BAWANG PUTIH


selamat pagi semua..menu simple hari ni....roti bakar bawang putih yg cukup mudah nak disediakan...hehehe...roti ni selain dari saya makan dgn sousage..saya makan jugak dgn sekaya..tapi tak tangkap gambar...cuma perlu sapukan sekaya je pada roti yg telah dibakar...resepi mentega bawang putih ni saya ambik dari blog kak shiela..tertarik nak cuba sebab bawang tu direbus dulu dan dilecek lepas tu baru gaul dgn mentega...jadiknya mentega tu tahan lama walaupun letak kat luar...biasa saya hiris halus je bawang putih tu...resepi ni bagus utk buat stok mentega bawang putih.....kak shiela dpt resepi ni dari kosmo...terima kasih kak shiela sebab kongsikan resepi ni...:) saya letak kat sini pulak ye...

ROTI BAKAR BAWANG PUTIH

Sumber: kak shiela
by: quinnie@qasehququinnie.blogpspot.com


Bahan
Beberapa keping roti
5 sdb majerin/butter
6 ulas bawang putih - rebus hingga empuk -saya kurangkan bawang putih ni
Beberapa helai daun pasli - cincang halus
Sedikit lada sulah utk tambah rasa


Cara
Rebus bwg putih , toskan dan lecek dgn garfu
Campurkan majerin/butter, lada sulah, bwg putig lecek, gaul sebati
Sapukan bahan tadi ke atas roti hingga rata
Bakar selama 5-8 minit hingga keperangan ikut kepanasan oven masing2
Hidangkan besama sup cendawan

10 comments:

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum quinnie...
bf nie fav irfan ... lebih kurang sama menu bf kita hari nie.. ;)

Sofea said...

Morning Q..akak roti gak pagi ni..tapi roti sosej, budak2 kt rumah ni suka sgt la dgn roti sosej..tadi buat 10 keping roti potong 2 dapat 20 ketul..buat byk sbb ada yg nak bw bekal..sori Q, berceramah lak kat blog q ni..hehe

norlieharumaini said...

salam pagi jumaat..

Mas said...

nak join sarapan..he3

tun_telani said...

1st time tgk resepi yg rebus dulu bawang putih.. kurang pijar dia la kan. mesti lg sedap nih.

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Selamat Pagi.....K-POP breakfast om putih hari ini....jom kita sarapan sekali..ni tengah intai mee rebus mamak..terasa nak buat hujung minggu ni...

~K Ham~ said...

q..mata hitam kak ham jadi biru tau...bf ala2 western gitu...

Amie said...

Quinnie,
boleh juga wat minum petang, celup dengan sup cendawan! perghhh... pengsan gue

nuwairani ismail said...

ini kalau makan cicah dengan mushroom soup memang masyukkkk la...

quinnie said...

kak diana...bukan takat budak je suka menu cam gini..yg tua2 pun suka jugak...hehhehe

kak pia..kalau ceramah pasal makan2 ni tak pe...hahhaha...

kaknorlie...waalaikumsalam..:)

mas...bolehje..tambah2 kalau utk mak buyung nilagi la kita nak bagi...:)

tun..betul tu...kurang pijar dan bau lebih wangi kita rasa..;)

kak paty..hahhahah...kpop pun suka gak makan masakan omputih...hari ni skip kimchi...hahhahha

kak ham..menu simple ..lagi pun malas sgt nak memasak rasanya..masuk dlm oven tunggu dia masak je..hahhaha

kak amie..betul tu kak..saya malas nak buat soup....kekekek

nuni...boleh je...lagi sedap..tapi kena rajin la buat soup tu...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...