Sunday, 17 July 2011

Sandwish telor


sandwish telor yg tersangat lah mudah nak membuatnya.....saya boleh minat makan sandwish telor ni sebab suka sgt makan sandwish ni masa waktu belajar dulu....ada sorang lecturer ni...anak dia buat sandwish dan jual kat tempat saya belajar dulu....memang sedap sgt sandwish anak dia buat....tu yg kalau ada roti saya mesti buat sandwish ni...pagi2 hujung minggu ni makan yg simple2 je la...saya memang cam ni..kadang2 rasa kenyang...tak larat nak makan benda2 berat...mula la bertukar angin....hehehhe

Sandwish telor

Resepi: quinnie@qasehququinnie.blogspot.com

beberapa keping roti gardenia
3 biji telor - direbus
sedikit serbuk lada hitam
secubit garam
sedikit mayonis - anggaran dlm 1 sudu besar mumbung
planta

Cara2

1. mula2 rebus telor dalam 20 minit...bila dah masak kupas kulit telor dan lenyekkan telor tadi guna garpu...tekan2 je biar biar telor tu hancur...jgn halus sgt nanti tak sedap....kasar je...kemudian masukkan serbuk lada hitam, garam dan mayonis...gaul rata...

2. sapu roti dengan planta dan isi telor kat dalamnya...potong roti...buat sampai habis telor....dah siap...

5 comments:

Deliah's Deli said...

klu yg ni x puas mkn sebuku, sedapnya!:))))

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum quinnie...
ha' yg nie mmg fav akak selamanyaaaa... dari kecik hingga ler skg dah 36 thn nie.. masih lagi tak tolak sandwich telur kalau ada dpn mata akak.. hehehehe... sedaapppp

quinnie said...

dell memang betul...berbuku2 bleh makan...hehehe...pikirkan nanti makan lebih jadi gemok je...hahahha

w'salam kak diana....ramai jugak yg minat ye sandsiwh telor....nak buat pun senang je...kalau beli rega skit nye mahal...padahal dlmnye telor je...kekekek

nuwairani ismail said...

ada telur rebus sebijik.wat balik kenduri semalam..kene tengok pada tahap kerajinan la ni baru leh wat sandwich telor.huhuh...tapi tengok yg ni terliur pulak

quinnie said...

kalau sebijik je telornya...berbaloi gak buat sandwish...heheeh...kalau malas sgt makan ngan kicap pun best telor org kawin ni...heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...