Thursday 23 June 2011

NestuMilo ice blended


saya suka minum air ni waktu malam...bila tekak kering2 perut pun cam lapar je...tapi malas nak makan benda2 berat...lepas minum nih memang best...kenyang.....tapi kadang2...pagi2 pun syok je minum...hehehhe,...resepi ni dari datinlulu@myr. aka...z....anak z...lily yg suka minum air ni time balik skolah....bukan budak2 je suka...dah nama nye milo...yg golongan dewasa ni pun suka jugak....heheheh...saya penah gantikan nestum ni dgn oats pun sedap...sesuai la kalau nak berdiet...hehehhe...apa2 pun thanks z sebab sudi kongsi resepi......saya letak resepi z kat sini ye... tuk dikongsi dgn yg lain2 plak....:)

NestuMilo ice blended

Resepi: datinlulu@myr

Bahan-bahan ( 1 org aje/gelas saiz JUMBO )
  • 5 sudu besar milo - mumbung
  • 5 sudu besar nestum original (nestle) - mumbung ( saya kurangkan nestum ni dlm 3 sudu je)
  • 3-4 sudu besar krimer manis ( air saya letak 3 sudu besar)
  • air sejuk dr icebox/250-300ml ( saya letak air separuh blend)
  • Cara2
  • Blend semua bhn d atas, tuang dlm gelas...sedia utk d nikmati (bleh tabur nestum lgi), mudah aje...
  • Selamat mncuba (✿◠‿◠)
  • * mumbung tu, penuh tahap mksima/mmbukit

4 comments:

Cheq Sue said...

dah pernah buat ni Q...rasa memang sedap lah

Ida,Japan said...

Q nak2 juga....plan nk wat manggo lassi jer hari ni...cuaca pun dh sgt panas

HaSue said...

nak segelas~hehe..tq atas besday wish smlm yer
baru jenguk2 dapo org lg ni..hii

quinnie said...

heheheh....iye lah sue..memang best resepi anak z nih...kita pun selalu buat...hehehhe

ida...nasib la kita baru lepas buat manggo smoothie...kalau dak mau teringin....hehehhe...tengah musim mangga nih...memang kenyang minum air manggo jek...kekeke

thanks kat hasue jugak sebab sudi singgah...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...